Alla inlägg den 27 september 2008

Av Patz - 27 september 2008 22:00

Lille Tintin-goding 1 år!

Em och jag skulle snabbshoppa i Skanstull påväg till kalaset så vi parkade i huset under Åhléns efter att ha släppt av Stefan på jobbet.

När vi skulle ut därifrån fanns inte tillräckligt med pengar på det kort jag matade in när vi passerade bommen, så vi masade oss upp till automaten för att mata in kontanter eller betala med ett annat kort. Åtminstone trodde jag att det gick att göra så. Men nä.

Jag fick ringa på hjälptelefonen och fråga om inte han kunde göra så maskinen godtog mitt andra kort (den ville inte det för det var inte inkört stod det). Han var så vänlig och släppte ut oss genom bommen utan fullgjord betalning och räddade våran helg. Kul det hade varit att spendera dagen i ett p-hus, not. Så tack underbara p-hushjälpman för den räddningen!

Väl på kalaset verkade Tintin gilla sin bil och sin tröja som Em valt åt honom och Em å Tindra hade skojsigt.

Jag hade också skojsigt såklart - alltid mysigt att träffa Täby-godingarna =)

Ovido - Quiz & Flashcards