Alla inlägg under augusti 2008

Av Patz - 31 augusti 2008 21:39

Jadå, jag e kvar här i blogglandet - bara lite halvslö på sista tiden.


Men hallå hörrnini kära alla som röstat på namn till vår lille Prins, jag tycker det är jättetrevligt - men Ed? Tycker verkligen majoriteten av er att vår son ska heta Ed? Em & Ed? Passar det tycker ni? Va sjutton, folk kommer ju tro att vi inte kan stava mer än tvåbokstaviga namn! Ed är ett rätt coolt namn, det tycker jag med - men det passar inte....väl?

Själv tycker jag Alexander är finare faktiskt, Em & Alexander! Det låter som en prinsessa och en prins å det e ju precis vad de är :-)

Av Patz - 27 augusti 2008 14:31

Ville bara lägga in denna bild också, hon ser så stolt ut här:-)

Av Patz - 27 augusti 2008 14:17

BM blev nöjd när vågen igår visade att jag lyckats gå upp ca 1 kg sedan förra besöket! Jag tyckte faktiskt också det var ganska skönt, man ska väl helst inte stå stilla i vikt flera veckor när man är gravid.

Busen därinne ville inte ligga stilla när hjärtat skulle lyssnas på och eftersom de på vår MVC använder sig av sånna där trätrattar (jo det e sant!) som man använde för sådär 20 år sedan så blev det ingen lätt match för våran BM. Hon fick ta till teknikens under och Doplertonen (heter det så?), då gick det bättre och faktiskt så är det roligare på det viset för då vi ju vi också höra! Det dunkar på fint :-)

Efter besöket där åkte vi till Babyland och köpte ett babyskydd, bidde en Akta Graco Autobaby II.

Em tyckte det var roligt att Lillebror också fått sig en bilstol och ville gärna provsitta den lite. Den var skön tyckte hon och godkände den till sin bror.

Min mobilkamera lever sitt eget liv ibland och därav blev bilden på Storasyster lite mysko i färgerna, har försökt fixa till den så gott det går!

Av Patz - 25 augusti 2008 19:39

Gissa om Täby C fick sig en omruskning i grunden igår!

Mora Träsk stod på scen och de där gubbarna kan konsten att trollbinda barn, så mycket kan man ju säga. Å vuxna med för den delen!

Mina barndomsidoler (på delad plats med Hasse Andersson) still got it! Eller ja, nu e ju bara ena originalhalvan kvar men den nya halvan verkar nästan roligare är Pricken. Faktiskt.

De har varit Ems idoler sedan hon var ca 15-16 mån så hon var överlycklig!

Först satt hon bara och tittade med stora ögon å sen kunde hon inte hålla sig utan rockade järnet flera låtar igenom, alla rörelser kan hon ju osså så hon var helt svettig sen' =)


Av Patz - 22 augusti 2008 20:47

Frågade gosungen med det här underbara smajlet när hon stajlat håret i badvattnet :-)

Du är den vackraste flicka som finns!

Älskade lilla Hjärta!

Av Patz - 22 augusti 2008 20:40

Ha!

Igår sydde jag mitt första klädesplagg ever. Ursäkta om jag låter egotrippat stolt men för att vara första paret byxor som dras igenom min symaskin så tycker jag de blev helt okej faktiskt =)

För alla som är sygenier osv så låter det ju apenkelt att knåpa ihop ett par brallisar men för den här donnan krävdes det tålamod till tusen, speciellt när klockan passerat 23!

Av Patz - 21 augusti 2008 19:03

När jag hämtat Em idag åkte vi till Eriksdalsbadet.

Så otroligt uppskattat! Våran lilla Gosing älskar verkligen att bada och tycker det är riktigt spännande att kunna simma själv med simringar (armpuffar eller vad man nu vill kalla dem). Vi åkte den lugnare varianten av kana 2 gånger och badade i bubbelpoolen = riktigt skönt!

När vi var klara så duschade hon och tvättade håret alldeles själv - Mamma e imponerad! Länge och väl torkade hon även håret under hårtorken, det tyckte hon var mysigt.

Utanför portarna var det skyfall och åska. Vi snabbade oss bort till korvkmojen å vidare ner till T-banan.

Här hemma vräkte det ner ännu mer, men vi hade bestämt att vi skulle möta Pappa å då är det så. Rände hem å slängde på jacka och regnskydd och vidare till busshållsplatsen.

Förbaskat skönt att komma hem efter en sådan dusch!

Av Patz - 20 augusti 2008 20:14

Och med det sagt så kan jag börja berätta om vår trevliga dag!

Jag slutade 12.30 styrde därefter kosan mot Ems dagis. Möttes av en lycklig liten tjej i full busaction =)

Malin och Avalon mötte upp oss och sedan bar det av till Barkarby Quality Outlet - wohoo, party för Mallan å Patz! Å Em med för den delen, hon hade riktigt kul inne på P.OP tillsammans med Avalon. Den lille herrn vill inte erkänna att han kan gå än så han körde krypexpressen genom hela butiken, det tyckte Em var helroligt så hon gjorde såklart likadant =) De skrattade så de kiknade när de jagade genom ställningar och bakom disken!

Men innan den leken började hittade Em 2 par (eller hon hittade faktiskt 4 par, men vi nöjde oss med 2) byxor till Lillebror, å ett par strumor också! Hon har väldigt bra smak =) Rena rama fynden! En matchande body blev det med.

Jackor skulle vi hitta, både Mallan å jag, till de små - men icke!

Em vill ha en blå jacka, det e bra att veta iallafall- om jag skulle råka hitta en när hon inte är med. Hon gillar det mesta, men vad som helst duger inte!

Vi hittade en liten lekplats också, där lagade pluttarna mat å jag fick cola av min Gos.

En present till min bror hittade jag också, men det säger jag inte vad det e, han kanske läser min blogg ;-) Han fyller 20 år imorrn han, min lillebror! Galet. Han kommer nog alltid vara sissådär en 16 år i mina ögon.


Ovido - Quiz & Flashcards