Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Patz - 4 augusti 2008 20:11

Em har haft en härlig första dag på dagis.

Jag möttes av en strålande glad Gosing som ville visa alla saker hon pysslat med under dagen. Bl a hade de haft vattenlek och det äääälskar hon!


När vi kom hem gjorde vi armband med nya,roliga pärlor som jag införskaffade igår. Hon blev så glad när hon fick dem! Ni ser själva vilken koncentration som infinner sig!


Efter en stund såg vi trädet dansa bugg utanför fönstret och ett par minuter senare kom regnet vrålandes. Det var rejäla, piskande strålar som slog mot fönstren. "Mamma, jag tycker vi ska gå ut med paraplyet!" "Nja, inte nu gumman - det regnar för mycket." " Men jag tycker det e kul när det regnar!" "Ja, jag vet vännen." "Vi kan gå ut en liten stund!" "Okej då"

Sagt och gjort så munderade vi oss i regnjackor och gummistövlar och Pippiparaply och begav oss ut. Mötte Pappsen vid tunnelbanan med ett paraflax som jag tog med till han.

Em hade superkul, speciellt när det kom en STÖRTSKUR utan dess like - då fällde hon ihop paraplyet å tyckte det var så skoj att duscha i regnet =)

Av Patz - 4 augusti 2008 18:39

..började med att jag möttes av min föreståndare som spillde vatten på min fot.

Sedan klev jag ut i köket, vidare till matrummet och hallen inne på "Lilla" och bemöttes av vad som vid en första anblick kan misstas för en skräphög! Bilderna föreställer matrummet och hallen.

Städarna hade gjort en GROV rengöring av golven men liksom glömt ställa iordning efter sig. Jeeehapp! Tur vi hade planeringsdag för inga barn hade kunnat komma in, inte på normalt sätt iaf.

Nåja. När vi gjort ett kalendarium för hösten så pös jag, Annika och Mikaela till Ikea för att förnya förskolan lite. Det var roligt, jag trivs på ikea. Det är väl ingen direkt nyhet för er som känner mig heller =)

Jag fick ett ganska tidigt avslut på dagen och kunna brumma hem vid 15-tiden igen, skönt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards