Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Patz - 17 augusti 2008 19:14

Idag var det inget vidare muntert väder.

Vad sjutton ska vi göra? tänkte jag. Stefan började jobba runt 12 så Em och jag fick roa oss på egen hand. Då kom jag på en aktivitet jag tyckte mycket om som mindre - Bibblan! Tro det eller ej, men vi har inte varit där med Em sedan hon var bebis. Å då var det för att vi blev ditbjudna hela föräldragruppen.

Jag vet inte hur det kommer sig att vår besökstatistik blivit så låg där, det har bara inte blivit så att vi gått dit. Konstigt kan det tyckas, eftersom Em älskar böcker.

Jaja, idag bara det av iaf - till Farsta Bibliotek! Em visste först inte riktigt vad hela grejen var - Är det en affär? Eller typ en vårdcentral? 

Jag; "Gå och titta på böckerna du!"

Em ser väldigt tveksam ut; "Ska det inte komma nån' tant?"

Lilla gos, hon trodde väl det var ett läkarbesök eller någe liknande som jag lurat med henne på!

Men sedan hajade hon galoppen å vi hade det riktigt mysigt! Åt lite mellis och hittade en "Mulle Meck - maskiner på landet" å en "Emma hos till doktorn" - de blev favvisar och vi läste dem en 2 - 3 ggr på raken.

Dessa fick vi med oss hem också + ett gäng andra.


När vi kom hem var vi väldigt sega båda två. Såg på TV, åt lite mellis igen och började med middagen. Em blev dock inte mycket piggare av sitt mellis, hon verkade supertrött, så tillslut föreslog jag att vi skulle baka en kaka och var det en tjej som flög upp :-)

Vi svängde ihop en kladdkaka.

Det roligaste med att baka är förstås smeten, det tycker både Em och jag, men den fick vi spara till efter maten.

Lilla gos var fortfarande jättetrött och ville äta sin middag i knäet på mig, det fick hon. Potatis med smör är bland det bästa hon vet så lite granna slank det ner iallafall, tillsammans med firrepinnar.

Efterrätten avnjöts med stor glädje och gav en riktig energikick!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards