Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Patz - 12 augusti 2008 17:47

När jag satt i godan ro på bussen på väg till jobbet idag så blåste 2 polispiketer förbi utanför fönstret. "Usch va läskigt tänkte jag, vad kan ha hänt nu - ca 7.50 på morgonen?".

När jag kom fram såg jag att de parkerat inte så långt ifrån mitt jobb!

"Jaha, vad e det nu då? Rån på 7-eleven?".

Väl inne i porten så står det en farbror blå och talar med en gubbe, jag försköker lyssna lite men hör inget för de har gått lääängst in i porten.

Efter en stund komemr min föreståndare skenandes och säger att hon sett tungbeväpnade poliser göra entré i huset och två stycken står och vaktar porten! EEEH?! Okej.. Jag skenar vidare in till mina kära kollegor och stänger fönstret å för infon om insatsstyrkan vidare.

Vi sticker ut näsorna och frågar vad som står på men allt vi får till svar är; "Det e rätt lugnt just nu, vi säger till om det är nåt'".

Ooookej..En förskola full med ungar och uppskrämd personal, det krävs information här!

Jaha snart ränner en polis över gatan å gömmer sig bakom ett träd, i bästa Sylvester Stallone anda.

Ytterligare en stund senare förflyttar de sig till allén bredvid och gömmer sig i buskarna allihopa och sedan märker vi inget mer.

Vet fortfarande inte vad som var på G men kanske Metro avslöjar det imorrn.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards