Alla inlägg under februari 2009

Av Patz - 27 februari 2009 20:11

Carl-Jan, denne glade man som vecka efter vecka lite lätt stapplande men på lika gott humör varje vecka gör sin grej i Let's Dance:-)

Jag hade faktiskt ledsnat lite (läs mycket), men ikväll tycker jag han gjorde lite bra ifrån sig iallafall. Han var ju alldeles för seg men han försökte verkligen och gav allt! + i kanten till dig CJ!

Av Patz - 27 februari 2009 19:52

När man var lite yngre och möttes av en massa snö när man kikade ut genom fönstret? Den sprittande, lyckliga känslan - ut och ååååka! Åka åka åka åka utan att känna minusgraderna som bet i kinderna, utan att bry sig om att de man är alldeles dyngsur om fötterna?

Numera blir jag förvisso jätteglad för Ems skull när det är så mycket snö att man knappt kan gå på trottoarerna (skärp plogningen här tack!) och hon kan susa ner för backen på alla möjliga och omöjliga sätt - MEN av någon underlig anledning så blir jag väldigt kinkig när fötterna blir blöta och börjar huttra myyyycket snabbare än för sisådär en 10 år sedan. Va ska det va så för? Kanske för att den vuxna personen ska känna av när det är dags å gå in och tina upp barnen?

Jaja, såhär såg det iallafall ut när vi racade i backen i tisdags, Alexander tyckte det såg väldigt kul ut men han får allt vänta tills nästa vinter innan han provar på den sporten.

Av Patz - 26 februari 2009 21:06

Nej, nej!

Jag är inte gravid igen (har ju kanppt läkt för sjutton, vad trodde ni:-) )!

Men min goa man hade med sig en liiiiten överraskning hem igår kväll - EN LAPTOP! En liten, otroligt söt HP Mini!

Jag är kär på nytt och kan knappt sluta titta på den, fina lilla.

Så nu, kära alla som läser så blir det ännu lättare för mig at hålla er uppdaterade - istället för att knata iväg ända in i arbetsrummet så kan jag bara parkera rompan i soffan å sätta igång!

Av Patz - 24 februari 2009 21:50

Underbart mysigt hade vi det igår på Tekniska Muséet!

Mormor hade hand om lillebrodern så vi kunde ägna nästan hela dagen åt Emmisen. Hon behöver verkligen mycket mamma å pappa nu! Det gör väl barn alltid men det är mycket som pågår i hennes lilla värld med flytten å allt. Hon trivs ju bra både i nya lgh och på dagis men det finns väl ändå en massa röra som hon inte kan sätta ord på.


Iallafall så stack vi till TM och hade helskoj. De har verkligen piffat upp plejset sedan mina ungdoms dagar! Förutom Teknorama (lekåexperimentrummet) så har de öppnat ett Minirama men grejor för de yngsta (typ 1 år å uppåt).

Vi prova Trampdammsugare, bygga en bro, prata i rör å gick i Gruvan!

Underbar dag!

(Bilder från besöket kommer, lovar)

Av Patz - 18 februari 2009 21:56

Denna underbara debatt kom självklart upp på kvällens föräldrarmöte.

Snart börjar Knytte-utflykter nämligen (en variant av Mulle fast för mindre barn) och då ska barnen ha med sig en frukt och VATTEN. Javisst, vatten är kanonbra men hallå! Det är vinter och troligtvis fortsätter det så i 32 dagar till om man får tro dagens prognos som jag inte kommer ihåg vart jag såg.

Hur mysipysigt är det att dricka kallt vatten när man sitter och huttrar (inte för att kidsen kanske huttrar förhoppningsvis men ni hajar poängen).

I METRO läste jag prognosen, just det så var det.

Jag frågade iallafall lite försynt om det var okej att ha med varm oboy i thermos men se nähä det var det inte. De kör ordentligt på minimaltmedsockerpolicy och det tycker jag förvisso är jättebra men som flera föräldrar verkade hålla med om så behöver det inte gå till överdrift.

Pedagogerna höll absolut med oss men till slut blev ändå slutsatsen att nä, vi kan inte göra så drastiska ändringar. Ljummet vatten föreslogs att barnen kunde få med istället för kallt. Eh???? Smaskigt värre asså!

Jaja, barn är faktiskt inte lika kräsna som vuxna så om alla dricker vatten lär ingen klaga.

Ett par föräldrar körde iaf igenom en liten kupp och bestämde att barnen skulle få liiiite glass på månadens kalas (alla barn som fyller år under månaden firas samtidigt och DET är jättebra) tillsammans med den brukliga fruktsallad som brukar serveras.


Av Patz - 17 februari 2009 20:30

Jaha, nu fångade jag er uppmärksamhet va!? Hehe, lite slug e hon fortfarande fröken Hagstrumpa.

Nu är nästan alla kartonger uppackade och inkvarterade i den stackars sonens rum. Tur han inte bryr sig så särskilt mycket om det än.

I söndags kom nästan alla mina goa vänner (tjejdelen åtminstone) hit på Me & I-partaj! Kändes lyckat, även om jag inte hann prata mycket alls med dem.

På tal om kläder så kan ju den som känner för att fynda ta en sväng in på Tradera och spana in mina auktioner (pysslarna 2) - massor! Kommer komma nya nästan varje dag ett tag framåt. Ja, för ni förstår att när man flyttar så har man chans till en rejäl garberobsrensning och det är ba å ta 'ren annars ångrar man det varje gång man öppnar byrålådorna!

Å jag e en jekel på att samla på mig grejor. Värsta sortens råtta!

Av Patz - 7 februari 2009 21:43

Nu är vi på plats! Nu bor vi i en fin, nyluktande 4a utan orange beläggning mellan kakelplattorna. Vad mycket trevligare det är att duscha när man slipper bemötas av sånt.

För 1 vecka och 1 dag sedan gick lassen och vi börjar landa så smått, kartongerna har prytt 80% av boytan men de börjar sina nu och man kan se de fina väggarna och golven igen.

Ems nya dagis verkar kanon, hon har så roligt där. Alexander har fått ett eget rum där han förstås inte gör så mycket annat än att sova än sålänge!

Vårat sovrum är riktigt maffigt och har till och med TVÅ fönster, najsigt värre.

Ja där fick ni en liten uppdatering. Och jag har massa bilder jag tänkte pryda inlägget med men det är inte riktigt ordning på alla kablar och så än så de får komma i efterhand!

Ovido - Quiz & Flashcards