Alla inlägg under september 2008

Av Patz - 15 september 2008 19:16

Igår morse när Em och jag låg och drog oss i sängen med Emil på TV:n så la hon sig till rätta på magen och sa "Nu vill jag gosa med Lillebror." "Jag lägger mig här!". Lillebror gosade tillbaka med en liten buff :-)

Min små hjärtan, så gosiga fastän det är en magvägg emellan - tänk vilket mys vi kan ha sen' när han kommit ut!


(Min konstiga blixt är i farten igen)

Av Patz - 15 september 2008 19:02

..med halvnakna bruttor på en av karusellerna!

Fruktansvärt osmakligt - fy sjutton, milt sagt, ska barnen se sån't när de kommer till ett tivoli? En förälder som släpper iväg sina barn för att de ska ha lite skoj kan knappast ha en tanke på att de ska bemötas av sån SKIT!

Att det förekommer nakenhet i filmer, tidningar etc - det är en sak. Men på ett tivoli? Ett ställe dit barn går för att roa sig? NÄ!


Trots mina hatiska tanka mot den som bestämde designen på karusellen så gick vi dit hela familjen i lördags eftermiddag. Em hade sett alla roliga saker tidigare på dagen och var alldeles till sig. Hon älskar karuseller! Så jag blundade för snusket och Em hade sååå roligt! Hon fick smaka sockervadd (rosa till på köpet =) ) och åka en massa. Lyckan lyste som solar i ögonen på henne och det gör mig också lycklig!

Men jag hoppas verkligen de tar sina dyra biljettpengar och målar om "nakna fasan"!

Av Patz - 15 september 2008 19:01

En mysig dag med fika och massor av lek på tomten :-)

Av Patz - 5 september 2008 20:33

..det är underbart att se på =)

Em fyllde en maskin med tvätt, plockade ur den, hängde in i torkskåpet, plockade ur tumlaren och plockade ur torkskåpet (ja, jag hjälpte också till men helst ville hon göra allt själv). Och hade såååå kul samtidigt! Är det inte underbart!

Av Patz - 5 september 2008 20:19

Em har länge sagt att hon vill ha en rosa vagn. Först tänkte vi köpa en rosa suffla till hennes Bugaboo Bee, men de finns ju inte ännu.

När sedan lite mera höstkläder kom på så insåg jag att den vagnen kommer bli för trång i vinter, Plus att det faktiskt är mer användbart för oss med en paraplymodell av vagn nu när det snart ska flytta in även en syskonvagn här. 

Så idag, kära ni, åkte vi och köpte en riktig hubba-bubbavagn till henne och ni ser ju själva hur lycklig hon blev! "Det här är MIN rosa vagn!", sa hon glatt när hon provade den i butiken :-)

När vi kom hem gjorde vi om Camen till Lillebrors och Em testade så allt var schysst (rymlig vagn det där)! Den fick MVG.

I den är det kudde och påslakan som jag sytt.

Been ska alltså nu säljas (någon som är intresserad?) och i våran lilla samling kommer vi då att ha:

* 1 Babytravel syskonvagn (skall snart köpas)

* 1 Babytavel sulky

* 1 Bugaboo Cameleon

Av Patz - 5 september 2008 20:06

Ja, nu har första höstförkylningen bosatt sig i min kropp.

Men jag är hemma och slöar så det e lugnt!

Igår hade jag nämligen sammandragningar och molvärk i ryggen hela dagen + att jag tyckte jag såg slemproppen pysa sin kos på morgonen också. Var hos BM på eftermiddan och hon ordinerade vila. Magen hade inte vuxit något sedan sist och min vikt stod åter stilla å Prinsens huvud var svårlokaliserat så med all den faktan ringde min trevliga BM till ultraljudsavdelningen och bad dem pressa in mig i sitt schema pronto. Det gjorde de också och väl där konstaterades att Prinsen mår bra, väger som han ska och är extremt söt.  Och huvudet ligger på plats nedåt. Att magen inte vuxit beror då troligen på att han har mycket plats inåt i min kropp (var är mina tarmar, lungor mm.?). Det stämmer nog för ibland känns han buffar lika hårt i ryggen som i magen =)

Ovido - Quiz & Flashcards