Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Shit pommes frites....me lite chilisås på toppen!

Av Patz - 8 januari 2009 10:42

Min kraft, min ork, hohoooohooo!!!!?

Jo, nu e den tillbaka - efter en god natts sömn och en mysig morgon.

Men igår kväll skrek båda mina barn så förtvivlat och förbannat så jag trodde grannarna skulle komma å knacka på. Vet inte vad det var med lilleprins, han sov så gott medan Em tog sig ett bad och när hon var kvar hörde jag ett uppgivet skrik från vagnen - efter det var han otröstlig i typ 10 min. Kan ske inte låter som världens längsta tid för alla som haft kolikbarn men i vår värld är det det. Han har aldrig gråtit så länge utan att va hungrig förut.

Jaha och mitt i hans gråt så bestämmer sig Em för att hon inte vill kissa innan sovdags. Nähä. Men DU SKA FÖRSÖKA IALLAFALL!!!! Säger jag vänligt men bestämt. Hon blir hysterisk och vrålar på mig att hon INTE VIIIILL men tillslut när jag gått därifrån så kissar hon, spolar och tvättar sig. Kommer sedan ut och ger mig en sårad blick. Jag låtsas inte om den utan säger istället att det var väl skönt att det kom kiss. Inget svar.

Sedan blir hon hysterisk igen när hon lagt sig och vill inte va själv. Jag sitter hos henne och hon somnar på 2 röda. Mitt i all toakaos har plutt också lugnat sig och jag andas ut.

PHUUUUH!

Så kan det va.

 
 
Ingen bild

Helena Moen

8 januari 2009 21:17

Hej Jag känner igen det där. Så har jag det ibland också. / Helena Moen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patz - 10 maj 2009 17:07

Hej allihopa och välkomna tillbaka ni som varit här förut! Jag påbörjade ju en ny blogg för ett tag sedan men när jag skulle starta denna insamling där så fungerade det inte att lägga widdgeten där! Därför gick jag tillbaka hit, för denna insamling f...

Av Patz - 17 mars 2009 10:09

Mm, nu har mina käre man fixat mig en alldeles egen domäään - trish.se heter den. Meningen är nu att jag ska bygga mig en egen liten websida. Jag håller på att fixa fotoalbum och har även gjort mig en ny blogg! Så nu får ni fortsätta läsa om våra bra...

Av Patz - 12 mars 2009 21:14

Idag fick den sig ett ombyte, våran pärla på hjul - grå/röd/grå påse blev till grå/sand/sand påse! *Mycket nöjd* När jag sitter och beskådar bilder av den röda nu så sticker det dock lite av saknad i magen - måste nog skaffa en röt topp igen vid till...

Av Patz - 11 mars 2009 21:06

Idag åkte jag å Lexen in till City och mötte upp min lillebror som inte är så liten längre. Han skulle shoppa och tack vare storasysters förslag om plejs så hittade han 4 fynd. Han gillar märken den gossen men nu fick han iallafall lite pengar kvar p...

Av Patz - 11 mars 2009 20:36

Alla som tycker det är jättekul att pulsa i 50 cm snö med barnvagn (eller utan också för den delen) räcker upp en hand. Jag antar att de som bestämmer över plogarna tycker det för precis så har de arrangerat plogningen utanför oss. Å det är en lååång...

Ovido - Quiz & Flashcards