Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Patz - 11 mars 2009 21:06

Idag åkte jag å Lexen in till City och mötte upp min lillebror som inte är så liten längre. Han skulle shoppa och tack vare storasysters förslag om plejs så hittade han 4 fynd. Han gillar märken den gossen men nu fick han iallafall lite pengar kvar på kontot :-)

Sedan följde han med oss hem, gissa om Em blev överlycklig när hon fick se honom i dagishallen!

Sedan matade de dockan med lite tårta, tittade på Postis Per och vi hade så trevligt så innan han drog på sig en av de nya outfitsen och stack in till stan.

Bilden visar Em och Morbror på den plogade trottoaren, som man faktiskt kan halka sig fram på utan att bli totalblöt.

Av Patz - 11 mars 2009 20:36

Alla som tycker det är jättekul att pulsa i 50 cm snö med barnvagn (eller utan också för den delen) räcker upp en hand. Jag antar att de som bestämmer över plogarna tycker det för precis så har de arrangerat plogningen utanför oss. Å det är en lååång gata som går där.

De plogar hyffsat på ena trottoaren medan de plogar igen den andra. Bara en enda lång snövall. Typ.

Man behöver overall med sånna där resårband under fötterna för att inte bli blöt liksom!!!!


En kul sak som jag glömde nämna i föregående inlägg - på Ikea såg vi en av mina idoler och utan tvekan en som ligger i topp 3 över Sveriges (världens?) roligaste killar - KJELL BERGQVIST! Han e väl för härlig?

Sekunden före smög även Robinson-Robban förbi, nästan säker e jag på det. Jo, det måste varit han.

Ovido - Quiz & Flashcards